2008-2012 İhracat Vizyonu

Türkiye’nin büyümesindeki etkin ro­lüyle ekonominin en önemli sac ayaklarından biri olan ihracat ko­nusunda İGEME (İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi) önemli rol oynuyor. Hazırladığı ülke raporlarından araştırmala­ra kadar ihracatçıya birçok konuda yar­dımcı olan İGEME, 2008-2012 yıllarını kapsayacak ilk "Stratejik Plan"ını hazır­ladı. Buna göre kurum başta KOBİ’ler (Küçük ve Orta Boy İşletme) olmak üze­re firmaların küresel rekabet gücünün yükseltilerek yeni pazarlara açılması ve mevcut pazar paylarının artınlmasına yönelik çalışmalar yaparak bu çalışmala­rı hızlı ve etkin bir şekilde iş çevrelerinin hizmetine sunacak.

E-Ticaret Yaygınlaştırılacak

Hedef pazarlar, sektörel öncelikler gözönüne alınarak yapılacak dış pazar araştırması, ülke ve ürün araştırmaları nitelik ve nicelik olarak artırılacak. İh­racata yeni başlayanlar olmak üzere fir­maların ihracat pazarlama becerileri­nin artırılması için dış ticaretteki temel konular ile ulusal ve uluslararası düzeyde dış ticarete ilişkin mevzuat ve uygulamalar takip edilerek bu kapsam­daki hizmetler artırılacak. Plana göre e-ticaret desteğinden faydalanan firma sayısı da artırılacak. Sektör ve ürün ba­zında masabaşı dış pazar araştırmaları­nın giderek yerinde dış pazar araştır­malarına dönüştürülmesi de yine plan içinde yer alıyor.

Dış ticaret eğitimi konusunda ulusal düzeyde geçerliliği olan bir sertifikasyon sistemi çalışmasının yapılması, uzun süreli ve uygulamalı eğitim prog­ramlarının gerçekleştirilmesini sağla­mak üzere gerekli altyapının oluşturul­ması, eğitim programlarının farklılaştı­rılması, yaygınlaştırılması ve çeşitlen­dirilmesi gibi eğitime yönelik stratejiler de İGEME’nin 5 yıllık vizyonu içinde yer alıyor. Türk ihraç ürünlerinin ve firmaları­nın uluslararası düzeyde tanıtımına yö­nelik faaliyetlerini çeşitlendirmek ve geliştirmek de yine önemli stratejiler arasında yer alıyor. Plana göre, firmala­rın yeni pazarlara açılması, mevcut pa­zar paylarının artırılması ve tanıtımla­rının gerçekleştirilmesi amacıyla ticaret müşavirlikler ile daha etkin iletişim ve işbirliği imkanlarını sağlayacak altyapı ve kanallar da oluşturulacak. Stratejik plana göre Ulusal Bilgi Top­lumu Stratejisi çerçevesinde, firmaların, İGEME’nin sunduğu ticari bilgi hizmet­lerine kolay, hızlı ve bulunduğu yerden erişimini sağlayacak kurumsal teknik altyapı geliştirilecek ve kurumsal e-dö­nüşüm sürecini gerçekleştirilecek.

2008 yılı başında, kurumsal internet sitesinde kayıtlı kullanıcı/üyelik siste­mine geçilmesine yönelik teknik altya­pının oluşturulması çalışmalarını so­nuçlandırılacak ve kullanıcılara kişisel­leştirilmiş bilgi hizmetleri sunulacak. İGEME’nin planları arasında kurumun yeniden yapılanmasını sağlamak, bu kapsamda insan kaynaklarını geliştir­mek, ulusal ve uluslararası düzeyde fa­aliyet ve hizmetlerinin tanınırlığını ar­tırmak da yer alıyor. Dış ticaret alanın­da faaliyet gösteren uluslararası, bölge­sel ve IGEME benzeri kuruluşlarla iliş­kiler de geliştirilecek.

Kaynak: İGEME

Hiç yorum yok: