2008-2012 İhracat Vizyonu
Türkiye’nin büyümesindeki etkin rolüyle ekonominin en önemli sac ayaklarından biri olan ihracat konusunda İGEME (İhracatı Geliştirme Etüd Merkezi) önemli rol oynuyor. Hazırladığı ülke raporlarından araştırmalara kadar ihracatçıya birçok konuda yardımcı olan İGEME, 2008-2012 yıllarını kapsayacak ilk "Stratejik Plan"ını hazırladı. Buna göre kurum başta KOBİ’ler (Küçük ve Orta Boy İşletme) olmak üzere firmaların küresel rekabet gücünün yükseltilerek yeni pazarlara açılması ve mevcut pazar paylarının artınlmasına yönelik çalışmalar yaparak bu çalışmaları hızlı ve etkin bir şekilde iş çevrelerinin hizmetine sunacak.
E-Ticaret Yaygınlaştırılacak
Hedef pazarlar, sektörel öncelikler gözönüne alınarak yapılacak dış pazar araştırması, ülke ve ürün araştırmaları nitelik ve nicelik olarak artırılacak. İhracata yeni başlayanlar olmak üzere firmaların ihracat pazarlama becerilerinin artırılması için dış ticaretteki temel konular ile ulusal ve uluslararası düzeyde dış ticarete ilişkin mevzuat ve uygulamalar takip edilerek bu kapsamdaki hizmetler artırılacak. Plana göre e-ticaret desteğinden faydalanan firma sayısı da artırılacak. Sektör ve ürün bazında masabaşı dış pazar araştırmalarının giderek yerinde dış pazar araştırmalarına dönüştürülmesi de yine plan içinde yer alıyor.
Dış ticaret eğitimi konusunda ulusal düzeyde geçerliliği olan bir sertifikasyon sistemi çalışmasının yapılması, uzun süreli ve uygulamalı eğitim programlarının gerçekleştirilmesini sağlamak üzere gerekli altyapının oluşturulması, eğitim programlarının farklılaştırılması, yaygınlaştırılması ve çeşitlendirilmesi gibi eğitime yönelik stratejiler de İGEME’nin 5 yıllık vizyonu içinde yer alıyor. Türk ihraç ürünlerinin ve firmalarının uluslararası düzeyde tanıtımına yönelik faaliyetlerini çeşitlendirmek ve geliştirmek de yine önemli stratejiler arasında yer alıyor. Plana göre, firmaların yeni pazarlara açılması, mevcut pazar paylarının artırılması ve tanıtımlarının gerçekleştirilmesi amacıyla ticaret müşavirlikler ile daha etkin iletişim ve işbirliği imkanlarını sağlayacak altyapı ve kanallar da oluşturulacak. Stratejik plana göre Ulusal Bilgi Toplumu Stratejisi çerçevesinde, firmaların, İGEME’nin sunduğu ticari bilgi hizmetlerine kolay, hızlı ve bulunduğu yerden erişimini sağlayacak kurumsal teknik altyapı geliştirilecek ve kurumsal e-dönüşüm sürecini gerçekleştirilecek.
2008 yılı başında, kurumsal internet sitesinde kayıtlı kullanıcı/üyelik sistemine geçilmesine yönelik teknik altyapının oluşturulması çalışmalarını sonuçlandırılacak ve kullanıcılara kişiselleştirilmiş bilgi hizmetleri sunulacak. İGEME’nin planları arasında kurumun yeniden yapılanmasını sağlamak, bu kapsamda insan kaynaklarını geliştirmek, ulusal ve uluslararası düzeyde faaliyet ve hizmetlerinin tanınırlığını artırmak da yer alıyor. Dış ticaret alanında faaliyet gösteren uluslararası, bölgesel ve IGEME benzeri kuruluşlarla ilişkiler de geliştirilecek.
Kaynak: İGEME
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder